onsdag 27. oktober 2010

Skirt Project: Silje

Inspirasjon:
Jeg tenkte på det å lage et Gothic lignede skjørt fra begynngelsen, men før det ville jeg bruke tyll som et materiale for skjørtet og det endte opp med å bli tyll under skjørtet for å løfte det hele opp.
Skjørtet startet opp med å bruke Goth som en ide, og tyllet. Den endte opp som en Goth og Lolita skjørt.
Jeg elsker skjørt med snøring, så snøring var en ide fra den første skissen. Jeg endte opp med å ha snøring på siden. Snøringen er i samme farge som snøringen.
For å balansere fargen fra malje-hullene la jeg til knappene, som er bare der for pynt og ikke til bruk. Bare så enkelt som at ble sydd på.
Jeg syntes at skjørtet var veldig vanskelig å lage og jeg hadde noen problemer, men jeg tenker meg at så lenge de ikke er så synelige er de ikke så viktige.
Jeg vil virkelig at mitt neste plagg skal være bedre.
Skjørtet er designet av meg, sydd av meg, både for hånd og maskin.

Inspiration:
I was thinking about making a gothic looking skirt from the beginning, but before that, I wanted to use tulle as a material for the skirt, and it ended up beeing tulle under the skirt to lift it a bit. 
Also, my inspiration started out with the goth idea, and the tulle. It turned out as a goth, lolita skirt. 
I love skirts with laces, so laces was an idea from the first sketch, I ended up having laces at the side. The laces are in same color as the tulle.   
To balance the color of the holes, I added the buttons, wich are only for the looks, and not for use. Just simply sewed on. 
I think this skirt was really hard to make, and I had some mistakes, but i guess as long as they aren't very visible, it doesn't matter that much. 
I would really like my next clothing to be even better though. 
Design by me. The skirt is sewed by me, booth my hand and with machines. 

Model: Silje Photo: Jan-Øistein Edit: Cathrine Sofie

- Silje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar