tirsdag 19. oktober 2010

Skirt Project: Jan-Øistein

Jeg ble inspirert av Lolita stilen og korsett. Stoffene som er brukt er rutete fast bomull og svart tyll. Overdelen av skjørtet er korsett-inspirert. Overdelen skal sitte stramt inntil kropppen for å forestille et korsett og er fôret i svart myk bomull. Snøringen bak er satt med maljer og tykk snor. Underdelen er et sirkelskjørt med tyll under som er foldet, for å gi skjørtet mer volum.
Jeg hadde ikke stort mye utfordringer, men det å sy skjult glidlås og sy tyllen var utfordringene jeg hadde. Jeg er veldig fornøyd med det, spesielt siden det det første dameplagget og skjørtet jeg har laget.

I was inspired by Lolita style and corsets. The fabrics I used are solid cotton and black tulle. The upper part of skirt is corset-inspired. The upper part will sit tight to the body to look like a corset, it is lined in black soft cotton. The lacing behind the corset is set with eyelets and thick string. The bottom is a circle skirt with tulle underneath that is folded, to give the skirt more volume.I did not have a lot of big challenges, but to sew the hidden zipper and to sew the tulle were the challenges I had. I am very pleased with it, especially since it's the first lady garment and skirt I made.


Model: Helene Photo: Jan-Øistein Edit: Cathrine Sofie
Model: Helene Photo: Jan-Øistein Edit: Cathrine Sofie


- Jan-Øistein.

1 kommentar:

  1. Me like! Den hadde vært kjempefin på picnic med en hvit Lolita skjorte med lyseblå lace :3

    SvarSlett